יום שישי, 21 ביוני 2013

מה הקשר בין מותג לצילום?

מהו מותג?
ההגדרה הבאה היא שלי על בסיס ויקיפדיה עם שינויים קלים...

מותג הוא מונח מתחום השיווק המתאר חברה, קו מוצרים, שירותים ואף אדם פרטי. המונח מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל צרכנים בנוגע ל"דבר" אותו המותג מתאר (קו מוצרים, אדם וכו').
עמדות ורגשות אלה מכונים לעיתים גם "נכסי המותג".
אני קוראת להם "אסוציאציות למותג".

כדי לפשט את הנושא (ולחבר אותו לענייננו) אומר כי מותג הוא סט האסוציאציות שיש לאנשים כלפי המוצרים שלנו והחנות שלנו.

וכדי לפשט עוד יותר – כאשר סט האסוציאציות הזה לא מוגדר באופן ברור (או במילים אחרות, כאשר החנות שלנו לא קוהרטנית ויש בה ערב רב של פריטים שיוצרים אסוציאציות שונות) – הלקוח מתבלבל, לא מתחבר (כי למה מתוך כל המוצע – ירגיש חיבור?) ולכן גם עשוי לא לקנות.

לעומת זאת – אם לקוח נכנס לחנות והיא מעלה בקרבו אסוציאציות ברורות – הוא יכול למצוא עצמו מתחבר אליהן, רוצה להרגיש אותן שוב באמצעות הרכישה, רוצה להידמות לדמות כלשהי, לתפוס עצמו כשייך לקונספט מסויים  וכו', וכתוצאה מכך סיכויים גבוהים יותר שגם יבצע רכישה.

אסוציאציות לדוגמא (כולל רעיונות של רות אור-שמר, דקי רובין וחני שדה)
לפי הא"ב:
א – אינטימי, אוונגארדי, איכותי, אישי, אלגנטי, אבסטרקטי,  אומנותי,  אופטימי, אמיד,  אמיתי,  אפלולי, אטרקטיבי, אמין, אלמותי
ב – בטוח, בורגני, בוהמי, ביתי, בלעדי, "בלינג"
ג – גרנדיוזי, גולמי, גברי, גדוש, גותי
ד – דרמטי, דביק, דמיוני, דינמי, דיס-הרמוני
ה – הרמוני
ו – וולגרי
ז – זול, זקן, זוהר
ח – חלומי, חיוני, חדגוני,  חברי, חגיגי, חינני, חצוף, חדשני, חופשי, חושני
ט – טיפשי (silly לא stupid), טרנדי, טראשי, טבעי
י – ילדותי, ייחודי, יומרני, יצירתי, יצוגי, יסודי, יציב, יוקרתי
כ – כמותי (לעומת איכותי), כבד, כובש
ל – למקום מסוים (התאמתי את האסוציאציה לאות ;-)), לבבי, לגלגני
מ – מתחכם, מחוכם, מצחיק, משעשע, מחאתי, מודרני, מינימלי, מוגזם, מדויק, מעז, "מעלף", מפנק, מרגש, משוחרר, משמח, מֻשְקע, מְאֻפַּק, מֻחְצן, מְכֻבּד, מתאמץ, מְצֻעְצָע,  מרתק, מתכתי,
נ – "נקי", נשי, נאיבי, נדוש, נועז,  נחשק,  "נמוך", נפוח, נוצץ
ס – סבלני, סחבקי, סוריאליסטי, סטייל מסוים, סגפני, ססגוני, סטנדרטי, ספורטיבי, סנטימנטלי,  סתמי
ע – עצבני, עממי, עמוס, עדכני, עצוּר, ענֹג, עסיסי, ערטילאי, עניני
פ -  פשוט (מהמילה simplicity – ולא simple), פתוח, פומפוזי, פרובוקטיבי, פְּרַקְטִי, פתטי
צ – צעקני, צבעוני, צנוע, צפוף
ק – קולני, קלאסי, קרוב (מהמילה קירבה), קונפורמי, קוֹקֶטִּי
ר – רחוב (מהרחוב), רומנטי, רגוע, רגשני, רך, רוחני (לא במובן הפלצני..), רדוּם, רבגוני, רָדוּד, רענן
ש – שובבי, שלוותי, שמרני, שקט, שׁוֹנֶה, שטחי, שַׁיָך, שכיח, שופע
ת – תקופתי, תמים, תוסס, תוקפני, תיאטרלי, תלוש, תמהוני

ומה הקשר בין כל הנאמר לבין צילומים?
הצילומים צריכים להיבנות באופן כזה שהם מבססים ומחזקים את האסוציאציות שיש ללקוח הפוטנציאלי כלפי החנות / מוצרים שלכן.
מבחר דוגמאות (ממש קטן) לחנויות (באטסי) שהצילומים בחנות מבטאים את ערכי המותג (האסוציאציות שדיברתי עליהן):








מזמינה אותך להוסיף בתגובות רעיונות אסוציאציות נוספות לפי האותיות, שאלות אם יש לך ותגובות בכלל לפוסט...

תודה ושבת שלום - גליה

ואם את רוצה פרטים על קורס הצילום הקרוב את מוזמנת ללחוץ כאן.


3 תגובות:

  1. ה- הרמוני
    ז- זוהר
    ת- תמהוני

    השבמחק
  2. פוסט נהדר וחשוב!
    ותוספות שלי:
    א - אלגנטי
    ג - גותי
    ח - חושני
    י - יוקרתי
    תודה :)

    השבמחק
  3. תודה לחני ודקי - כל מילה בסלע!!!
    :-)

    השבמחק