יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

מחשבות על הצלחה ועל איך מודדים הצלחה?


כולם מדברים על המונח החמקמק הזה שנקרא "הצלחה".
אבל השאלה "מה זו בעצם הצלחה?" היא לא השאלה הנכונה...
השאלה הנכונה היא "מה תיחשב הצלחה מבחינתך?"



כשאני שואלת מעצבות ויוצרות את השאלה הזו - התשובה שאני בד"כ מקבלת היא "שאוכל להתפרנס מהעיסוק בעיצוב / יצירה" או תשובה דומה "שיהיה לי עסק".

השאלה הבאה שאני שואלת היא – "מה זאת אומרת להתפרנס? משכורת חודשית מלאה? תוספת למשכורת החודשית? וכמה זה אומר בש"ח לחודש?"

בד"כ התשובות שאני מקבלת הינן בין 5,000 ל-10,000 ₪ בחודש.
ואז השאלות הבאות הן "תוך כמה זמן?" ו"האם את יודעת איך להגיע לשם?"
ופה זה מתחיל להיות "מעניין" כי במרבית המקרים עד עכשיו – התשובות היו "אין לי מושג".

עכשיו תחשבי על זה.

זה בדיוק כמו להיכנס לאוטו ופשוט להתחיל לנסוע. בלי לדעת לאן את רוצה להגיע (בלי יעד להכניס לוויז J). ומבלי לדעת לאן את רוצה להגיע – איך תדעי לבחור את המסלול שהכי נכון / מתאים לך להגיע לשם? האם פשוט סתם תמשיכי לנסוע ללא תכלית וללא מטרה מוגדרת?
אם אני ממשיכה את האנלוגיה, אז יש את אלו שמעדיפות את האוטוסטראדה (המסלול המהיר, גם אם יש בו כרגע פקקים) ויש כאלה שמעדיפות נסיעה אפילו ארוכה יותר רק שתהיה בדרך עם נוף... לכל אחת יש את הדרך המתאימה לה ביותר...

ועוד משהו. ב99.999999% מהמקרים – זו לא נסיעה ישירה. כלומר זה לא באמת כמו בוויז שמגדירים את היעד ומגיעים אליו בניסיון הראשון. בפועל זו נסיעה ארוכה, יומיומית עם תחנות ביניים בעליות ובירידות. ולפעמים כשמגיעים לתחנה הראשונה בכלל מבינים שהיעד שלנו הוא שונה. אז משנים אותו בוויז ומחשבים מסלול מחדש. וזה גם בסדר!!!
בלבלתי אותך? מגדירים את היעד ואז משנים אותו תוך כדי תנועה? כן!! בדיוק!!
מטרות יכולות להשתנות, שהרי גם אנחנו כל הזמן משתנים וכל הזמן לומדים דברים חדשים ומקבלים זוויות ראייה חדשות. מי שאנחנו היום, זה לא מי שהיינו לפני שבוע... זה יהיה קצת ללכת עם ראש בקיר להמשיך באותו כיוון שהגדרנו לעצמנו לפני חצי שנה למשל כשהיום אנחנו מבינות שהוא לא נכון...
אז מה כן נותנות לנו הגדרות היעד והדרכים להגיע לשם? זה נותן לנו כיוון והתכווננות.


הכיוון מאפשר לנו לסלק מהדרך רעשים. מכירה את זה שחברים / משפחה כל כך אוהבים משהו שעשית, שהם אומרים לך "אולי תעשי גם XYZ?" אבל ה-XYZ הזה פונה ללקוחות אחרים מהלקוחות שלך היום ואז את מאבדת מיקוד והכל מתבלגן?
או מכירה את זה שיש לך כל כך הרבה משימות שאת לא יודעת מאיפה להתחיל? בפעם הבאה תתחילי את המשימות שמקרבות אותך ליעדים שהגדרת לעצמך. (אבל אם לא תגדירי יעדים, איך תתעדפי?)

ההתכווננות מאפשרת לנו לדייק את העשייה שלנו תוך כדי תנועה כדי שנוכל להשקיע פחות זמן, כסף ואנרגיה ולייצר יותר תוצאות. הכי מתסכל אותי זה לראות מעצבות ויוצרות ששמות גז בניוטרל במקום לטוס קדימה...

לסיכום, כדי שתוכלי להצליח (ולא משנה כרגע מהי הצלחה מבחינתך J) אני מאוד ממליצה לך:
1.      להגדיר לעצמך את היעדים שאת רוצה להשיג וכשזה מדויק לך,
2.      לבחון את הדרכים ותחנות הביניים בדרך לשם
3.      לבחור את המסלול הרצוי לך!!

ועוד משהו שיכול לעזור לך.
היעזרי ב-S.M.A.R.T כדי להגדיר את היעדים שלך.
S = Simple, כלומר פשוט.
M = Measurable, כלומר מדיד שהרי אם הוא לא מדיד, איך תדעי אם השגת אותו או לא?
A = Achievable, כלומר בר השגה שאת לא מבקשת משהו שהוא לא אפשרי מבחינה "מדעית" J
R = Relevant, כלומר רלבנטי עבורך!! עבור החיים שלך, החלומות שלך, היכולות שלך, השאיפות שלך, החלומות שלך J
T = Time כלומר מוגדר בזמן.
יעדים לדוגמא:
·         לפתוח דף בפייסבוק עד סוף ינואר 2015.
·         ללמוד 5 שיטות להגדיל את מספר האוהדים בדף עד סוף מרץ 2015.
·         להגיע ל1,000 אוהדים בדף הפייסבוק עד סוף יוני 2015.
יש??!! J

מקווה שהפוסט תרם לך.
שתפי אותי במחשבות שלך פה למטה בתיבת התגובות או במייל: compozitsiot@gmail.com J


ביי בינתיים - גליה

אם את מרגישה שאת צריכה עזרה
עם כל מה שקשור בשיווק הפריטים שאת יוצרת,
את מוזמנת ליצור קשר לפגישת ייעוץ:
 0544-820832

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה