יום שלישי, 17 ביוני 2014

טיפים לשיווק למעצבים וליוצרים

הגיגים שיווקיים מרומא

הי שוב :-)

הקדמה קצרה...
את כנראה מכירה אותי בכובע של מדריכת צילום למעצבות ויוצרות,
אבל זה רק כובע אחד שאני חובשת.
לפני שהתחלתי עם עיצוב התכשיטים ועם הצילום,
למדתי תואר שני בשיווק והייתי שכירה בתחום הייעוץ השיווקי והעיסקי.

כנראה שזה ההסבר לעובדה שכשאני מטיילת בחו"ל,
אני גם מחפשת רגעים ומצבים להנציח עם המצלמה -
זכרונות שאני רוצה לשמר, סיפור שאני רוצה לספר לילדות,
אוכל שאת טעמו אני רוצה להמשיך לטעום...














אבל אני גם מחפשת תובנות שיווקיות,
מתבוננת על המוצרים, הפרסומות, הקמפיינים, עיצוב החנויות...
מתבוננת בקונים ובמוכרים...
מנסה להבין את הדינמיקה ולהגיע למסקנות שאפשר לעבוד איתן
גם בעסק שלי ובעסקים של הלקוחות שלי...

אני רוצה לשתף אותך בתובנה חשובה מהביקור האחרון שלי ברומא.

ה"שוק" (במובן של מרחב המסחר):
הרחובות המתויירים של רומא, יוני 2014.
עיר של תרבות ותיירות.
הרחובות הומים אדם! מכל הסוגים ומכל המינים.

ה"מוצרים":
זמרת אופרה ונגנת צ'לו – מתמקמות ברחובות הצדדיים...
זוג נגני גיטרות חשמליות (מנגנים פינק פלויד) – מתמקמים מחוץ לפנתאון...



ה"תופעה":
זמרת האופרה והנגנית – תזזיתיות.
פעם הן עומדות ליד מסעדה כזו או אחרת.
אחרי שיר אחד זזות לכיכר צמודה.
אחרי שני שירים נוספים (עם הפסקה ארוכה בין שיר לשיר)
חוזרות ליד המסעדה.
אחרי עוד שני שירים עוזבות את המקום לגמרי...

הגיטריסטים (מחוברים למערכת הגברה) – נשארים במקום ושרים שיר אחרי שיר אחרי שיר...

ה"קונים":
זמרת האופרה והנגניתלא מצליחות לאסוף סביבן קהל מאזינים יציב
שבעצם העובדה שהוא שם, מושך קהל נוסף גם אם מטייל קצת רחוק יותר...

הגיטריסטיםמצליחים "לגייס" קהל מאזינים שעומד מאזין ושר איתם...
אנשים מצטרפים למעגל המאזינים בקצב קבוע מכל הכיוונים של הכיכר...

ה"תוצאה":
זמרת האופרה והנגנית – לא מצליחות למכור דיסקים ולא מצליחות לאסוף כסף :-(

הגיטריסטים – נהנים מ"תרומות" קבועות של יורו פה, יורו שם.
אבל כסף קטן מצטבר לסכום גדול!


התובנות שלי

המוצר – אמנם רומא היא עיר של תיירות ואיטליה היא מעוז האופרה,
אבל לאופרה אפשר רק להאזין, אי אפשר להצטרף לשירה ואי אפשר להיות חלק מהחוויה...
פינק פלויד? עוצמתי לא פחות מאופרה. מדבר לכולם, סוחף ומאפשר להיות חלק מהחוויה...
ולכן – הבחירה במוצר היא חשובה אם רוצים להצליח למכור
(ובמקרה הזה לאסוף כסף מהצופים).

קהל היעד – התיירים ברומא מייצגים מגוון מאוד רחב של מאפיינים דמוגרפיים.
נשים גברים, מבוגרים צעירים, דוברי מגוון שפות
ולבטח "מעריצים" של מגוון רחב של סגנונות מוזיקה.
בטוח שבקרב הקהל היו גם אוהדים של אופרה.
כנראה ששני הגורמים הבאים שאפרט "פגעו" בסיכויי ההצלחה של הזמרת ונגנית הצ'לו.

Location Location Location
כשבוחרים את המקום בו מציגים את ה"סחורה" למכירה,
צריך לוודא שהמיקום מתאים לקהל, מתאים למוצר
ושיש בו מספיק תנועה של קונים פוטנציאליים.
כנראה שהבחירה ברחובות הצדדיים – הייתה פחות מדויקת...

התמדה!!!!!
עבור זמרת האופרה והנגנית - הכל היה יכול להיראות אחרת
אם היו מתמידות. אם לא היו כל כך תזזיתיות.
אם היו נשארות במקום אחד ושרות שירים ברצף,
בלי הפסקות ארוכות בין שיר לשיר.
אם היו מחייכות יותר.
מאיך שאני רואה את זה, הן היו מתוסכלות
מזה שהן לא מצליחות לגייס קהל מאזינים – ומהר!!
ומהתסכול הן לא חייכו, לא שידרו משהו נעים,
הקהל לא עצר וחוזר חלילה...
לו רק היו מתמידות – הכל היה נראה אחרת!!

והמסר שלי אליך?
בהנחה שבחרת מוצר שיש לו ביקוש,
שאת מציגה אותו במקום הנכון, בזמן הנכון
ושהקהל שלך מסתובב בסביבה –
הכי חשוב זה להתמיד!!
לתת זמן לדברים לקרות, כי לא תמיד הם קורים מהר.
שלא תביני לא נכון -
אני מאמינה שיש ניסים גם בחיים,
ונס יכול לקרות בשנייה....
אבל לרוב לוקח לניסים זמן להתבשל ולהבשיל לפני שהם מתממשים...

ואם את לא בטוחה שבחרת מוצר שיש לו ביקוש,
או שאת לא בטוחה מיהו הקהל למוצר שלך
ואיפה את יכולה למצוא אותו בקלות
ולהמיר אותו ללקוחות קונים באפקטיביות –
את מוזמנת להירשם לקבל פרטים על סדנא בנושא בידול וקהל יעד.

ועד אז, אם עדיין לא עשית לי לייק פה:

או עדיין לא נרשמת לערוץ שלי ביוטיוב פה:

או שעדיין לא נרשמת לקבל ממני עדכונים כשיוצא פוסט חדש (פה למעלה מצד שמאל) –
אז עדיין לא מאוחר :-)

אם יש לך תגובות, שאלות או הארות – אשמח ממש לשמוע!!
אחרי התמונות הנוספות מרומא - יש תיבת מסרים...

ביי בינתיים - גליה

תמונות נוספות מרומא (מודה שהפעם הכל צולם מהנייד ;-) )





















אם את מרגישה שאת רוצה עזרה בכל מה שקשור
בשיווק הפריטים שאת יוצרת,
את מוזמנת ליצור קשר לקביעת פגישת ייעוץ: 0544-820832







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה