יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

שיווק זה לא (רק) פרסום ולא (רק) מכירות!!


הרבה פעמים כשאני משוחחת עם מעצבות ויוצרות אני שומעת את האמירה: "אני לא אוהבת לשווק את עצמי", "אני לא יודעת איך לשווק את עצמי", "אני לא משווקת את עצמי מספיק". כשבעצם מתחת לאמירה מתחבאת אמירה אחרת. "אני לא אוהבת לדחוף את עצמי / למכור", אני לא יודעת איך לפרסם את עצמי" או "אני לא מפרסמת את עצמי מספיק".


נשמע לך מוכר?

אז בפוסט של היום אני רוצה להגיד כמה דברים בהקשר הזה:

#1 - שיווק זה לא רק פרסום ולא רק מכירות!
זו טעות "לשונית" ורווחת שחשוב מאוד לתת לה תשומת לב. שיווק זה סך כל הפעילויות שעסק עושה כדי להתאים מוצרים לצרכים של לקוחות (כאן נכנסים מספר נושאים: עיצוב קולקציה, תמחור ודיוק קהל היעד שלך), לחשוף את המוצרים בפני הלקוחות הרלוונטיים (זה החלק של הפרסום), לגרום ללקוחות לרצות לקנות את המוצר (פה נכנס מיתוג) ולהיות זמין ללקוחות (כאן נכנס הנושא של נקודות מכירה).

#2 – אנשים קונים את מה שהם רוצים לא קונים את מה שהם צריכים. כי בת'כלס, כולנו צריכים אוכל בסיסי (לאו דווקא סושי ;-)), מים וקורת גג. מעבר לכל זה – זה בגדר "רוצים" ולא "צריכים". המטרה שלך זה לא "למכור" באסוציאציה של "לדחוף". המטרה שלך זה למצוא את מי שרוצה לקנות את מה שאת יוצרת. וכשאת מגיעה בגישה כזו – אז את נותנת לצד השני שירות, מספקת אצלו "צורך" ועושה לו טוב. את לא דוחפת לו כלום ולא מכריחה אותו... כשאת מוכרת את המוצרים שלך את עושה לאנשים טוב!!! (בהנחה שהם בקהל היעד שלך, כן? ;-) ).

אני לא באמת "צריכה" את הדפים המהממים של ענבל גיבור לניהול היום יום, אפשר גם להשתמש בדפים ממוחזרים.
אבל זה כיף וזה עושה חשק להתחיל את היום. אז קניתי לי :)


#3 – רבות מהמעצבות והיוצרות שאני מכירה לא משווקות את עצמן מספיק. סליחה, בואי נגיד את זה אחרת. הן עסוקות מאוד, עמוסות מאוד, מרגישות שהן עושות הרבה ולא תמיד זה מצליח או מצליח מספיק (בפוסט הבא אכתוב קצת על הצלחה...). אני קוראת לזה "גז בניוטרל". ולמה זה ככה? כי הן מתמקדות באספקטים של פרסום ומכירה במקום בשיווק – על המכלול של המשמעויות שלו... (ראי #1). אני מאמינה מכל הלב – שמי שמדייקת את העשייה השיווקית שלה – גם קל לה יותר, היא גם נהנית יותר וגם התוצאות שלה טובות הרבה יותר!




אני רוצה לסיים את הפוסט בנימה אופטימית (במקרה ואת מרגישה שמה שכתבתי "גדול עליך") :-)
אני פוגשת ומשוחחת עם הרבה מעצבות ויוצרות. אני שומעת המון על החלום והרצון להצליח. אני מאמינה שכולן יכולות להצליח! זו רק שאלה של ידע, עשייה מדויקת (יותר), נכונות (לפעמים) לעשות ולא להצליח בפעם הראשונה אלא בשנייה או ברביעית ובכלל - גישה נכונה וחיובית. והחדשות הכי טובות את כולם אפשר לשפר... 

ולסיום סיומת: אם יש משהו אחד שהייתי מאחלת לעצמי (ולך) שתיקחי מהפוסט הזה, זה את מה שאמרתי ב#1!!


ביי בינתיים - גליה

נ.ב: בהזדמנות זו אני מזמינה אותך לסדנת שיווק הקרובה שתתקיים בפורמט החדש- פרונטלי ואינטימי ב - 07/03/2016.
בסדנא נדבר על הקונספט השיווקי ואיך מיישמים אותו בפועל בעסק שלך.
לפרטים נוספים על הסדנא, לחצי כאן: 
http://compozitsiot.ravpage.co.il/MarchMktWS?ref=blog


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה