יום ראשון, 28 ביוני 2015

איך לקבוע מחירים לעבודות יד? ואיך לא...

אני לגמרי מבינה אותך.
להתעסק עם התמחיר של הפריטים שלך מציף המון חששות. כי מה אם תגלי שמאוד יקר לך לייצר את הפריט ואת לא חושבת שתוכלי למכור אותו במחיר ה"אמיתי"
כי הוא ייצא יקר מדי? ואם לך זה מרגיש יקר מדי – אז גם הלקוחות ירגישו ככה
כי יש דברים שעוברים בלי מילים... אז אולי עדיף באמת לא לגלות כמה עולה לך לייצר את הפריט ולהמשיך למכור אותו בזול... אבל אז את עשויה לגלות שאם את מוכרת אותו בזול –  את לעולם לא תצליחי לייצר בחודש את הכסף שאת רוצה להכניס.

רוצה דוגמא?
יעל (שם בדוי) הגיעה אליי עם יעד שהייתה רוצה להשיג. מכירות בגובה 6,000 ₪ בחודש. סביר לכל הדעות. בממוצע, יעל מוכרת כל פריט שהיא יוצרת ב-120 ₪ (בממוצע...), כלומר, כדי לייצר מכירות של 6,000 ₪ בחודש יעל צריכה למכור 50 פריטים. גם זה עדיין סביר לכל הדעות, אבל פה הגיעה ה"מלכודת" שיעל לא לקחה בחשבון. בממוצע, כל פריט לוקח ליעל להכין כ-4 שעות. והתוצאה? יעל אמורה לעבוד 200 שעות בחודש כדי לייצר את ההכנסות שהיא רוצה לייצר וזה בלי בכלל לקחת בחשבון זמן שמוקדש לשיווק...
(רק כדי לסבר את האוזן – משרה מלאה היא 186 שעות עבודה חודשיות...)

אז נכון, המקרה של יעל קצת קיצוני.
אולי יעל לא ידעה איך לעשות את החישוב הזה, אולי היא ידעה לעשות את החישוב ולא עשתה, אולי עשתה והעדיפה להתעלם... לא נכנסתי איתה לדיון בנושא – כי זו לא הנקודה. הנקודה היא – שאלמלא התרגיל הקטן הזה – יעל הייתה ממשיכה לרדוף אחרי הזנב של עצמה ולייצר הרבה תסכול במקום את ההכנסות שהיא ביקשה לייצר....
וכמו ה"תרגיל" החישובי הזה, שהוא לכל הדעות פשוט טכנית לביצוע - יש עוד תרגילים דומים... והדוגמא של יעל היא רק דוגמא אחת מתוך מגוון דוגמאות למקרים בהם מעצבות ויוצרות לא לוקחות בחשבון את המרכיבים השונים ובעצם רודפות אחרי הזנב של עצמן מבלי להבין שאין להן סיכוי להגיע ליעדים שהציבו לעצמן...

אז מה את אומרת גליה, לסגור את הבסטה??
ממש ממש ממש לא!!

אני רק אומרת – שיש מה לעשות!! תמיד יש מה לעשות.
קודם כל – להכיר את המספרים. כי אם את לא מכירה את המספרים – את לא יודעת במה את צריכה לטפל –

אולי את צריכה לשנות משהו בפריט שאת יוצרת...
אולי את צריכה לקצר את משך הייצור של כל פריט...
אולי את צריכה להגביר את קצב הייצור של הפריטים שלך...
אולי את צריכה לצמצם עלויות...
אולי את צריכה למצוא ספקים זולים יותר...

אולי את צריכה להעלות מחירים – לקוחות מכניסים יד לכיס כשהם מבינים את הערך שהם מקבלים עבור הכסף שלהם. האם את מצליחה להעביר ללקוחות שלך את הערך של הפריטים שלך עבורם? ככל שהערך שאת נותנת ללקוחות גבוה יותר - כך הם יהיו מוכנים לשלם יותר...

אולי את צריכה ללמוד לחיות בשלום עם המחירים שאת גובה - אני מכירה מקרוב את כל הסיפורים שאנחנו מספרות לעצמנו על המחירים שאנחנו גובות מהלקוחות שלנו... ממש אלף לילה ולילה ;-) אז בואי תשאלי את עצמך את השאלות הבאות:
האם יש מישהי בעולם / מסביבך – שמוכרת פריטים דומים לשלך במחירים גבוהים מהמחירים שלך? והלקוחות קונים / מוכנים לשלם? אם התשובה היא כן – זה אומר, שהסיפור הוא בראש שלך ולא בראש של הלקוחות שלך...
ועכשיו השאלה – מה את צריכה לשנות אצלך כדי שגם את תוכלי לגבות את המחירים שמגיעים לך...

בקיצור – יש מה לעשות!!
תמיד יש מה לעשות...

אם קראת את הפוסט עד לכאן ותרמתי לך – אחלה! אני תמיד מתרגשת לקרוא את הפידבקים שאני מקבלת על התכנים ותודה מראש... J

אם קראת את הפוסט עד לכאן אבל אין לך מושג מאיפה להתחיל ובאיזו דרך כן אפשר לייצר את ההכנסות שאת רוצה - את מוזמנת לסדנת תמחיר והמחרה שבה נורית ואני נלמד איך ניגשים לנושא המחירים - גם מהצד של החישובים (תמחיר) וגם מהצד של ה"פסיכולוגיה" שלנו כמוכרים (המחרה).

כל הפרטים על הסדנא + טופס הרשמה – פה בלינק:
http://compozitsiot.ravpage.co.il/CostingPricingWS?ref=GM

אשמח מאוד לראותך בסדנא – גליה (ונורית כמובן!! J)

נ.ב. מזכירה לך גם שאת תמיד מוזמנת לשתף ולהגיב... זה תמיד עושה לי כיף ושמח... :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה