יום שבת, 20 בספטמבר 2014

מה זה שיווק חזותי (ויז'ואל מרקטינג)?



שיווק חזותי הוא תת תחום בתוך עולם השיווק שמתפתח וצומח בשנים האחרונות 

בעיקר בעקבות הצמיחה של מדיות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ועוד), 
ומתבסס על צילומים וגרפיקה שכאשר הם משלבים את ההקשר שבו הם מוצגים 
הם מעבירים מסרים שיווקיים.

נשמע לך "כבד"? אולי קצת ;-)


אבל שווה לנסות "להקליל" אותו כי יש לו משמעות א-ד-י-ר-ה עבור כל מי 

שמעצב או יוצר ומשווק את המוצרים שלו.


פורבס (מגזין אמריקאי מוביל בתחום העיסקי) גורס ש-65% מאיתנו – 

לומדים ויזואלית (להבדיל מטקסטואלית).


אבל לא ממש צריך את פורבס בשביל לטעון שאנשים "מתעכבים" ו"מתעניינים" 

יותר בצילומים מאשר בטקסטים.

לפני כשנה עשיתי ניסוי בפרופיל הפייסבוק שלי. לא מחקר מדעי אבל עדיין מעניין...

"הניסוי"

מטרת הניסוי הייתה לראות איך אנשים מגיבים לטקסטים כשהם על תמונות,

לטקסטים כשהם "ליד" תמונות ולטקסטים כשהם ללא תמונות.

מה עשיתי?
לקחתי את התמונה הזו:














והוספתי לה את הטקסט הבא:

I'm running an experiment.

Please LIKE this photo if you are reading this post.
Thanks – Galia

זה נראה ככה:













שבוע לאחר מכן, בדיוק באותו יום, בדיוק באותה השעה, העליתי פוסט נוסף.
הפעם את התמונה הזו עם אותו טקטס בפוסט עצמו (ולא על התמונה).


















שבוע לאחר מכן, שוב, בדיוק באותו יום, בדיוק באותה השעה, העליתי פוסט נוסף.
הפעם רק את הטקסט בלי תמונות בכלל.


מה קיבלתי?
התמונה עם הטקסט קיבלה 67 לייקים.
התמונה בלי הטקסט קיבלה 45 לייקים (30% פחות מהתמונה עם הטקסט!!!).
הפוסט בלי התמונה קיבל 42 לייקים (פחות מתמונה עם טקסט, אבל לא בפער גדול).

אם כבר תמונה, אז שיהיה עליה טקסט J
אני מודה שלא הופתעתי מזה שהתמונה עם הטקסט עליה קיבלה את הכי הרבה יחס.

אני גם מודה שכן הפתיע אותי, שהתמונה "ליד" הטקסט קיבלה כמעט את אותה תשומת הלב

כמו הטקסט לבד.

אולי זה כי הטקסט היה קצר?
אולי זה כי החברים כבר ציפו להמשך הניסוי ועקבו אחרי הפוסטים שלי יותר מבד"כ?
מאחר והמחקר לא היה ממש "מדעי" - אין לי תשובה "מדעית".


אבל לדעתי המגמה ברורה לכולם - הקלישאה "תמונה שווה אלף מילים" היא לא סתם קלישאה, 

היא משקפת את ההתנהגות במדיות החברתיות הלכה למעשה.

המלצות
המלצה 1# - לאמץ גירסה יותר קלילה לשיווק חזותי והיא – כל השימושים שאפשר לעשות בצילומים של הפריטים שלך במסגרת סך הפעילויות השיווקית שלך.
ועל כך אני מבטיחה להמשיך ולכתוב בהמשך הדרך.

כדי לא לפספס את הפוסטים אני ממליצה לך להירשם לרשימת הדיוור שלי 

(בראש העמוד הזה מצד שמאל, מתחת לכותרת...).


המלצה 2# - אם יש לך מידע שחשוב לך להעביר ללקוחות שלך, 

למה לא לשלב אותו בתמונות? הנה כמה דוגמאות. דוגמא ראשונה מפייסבוק:
...שימוש בתמונה ובטקסט כטריגר להיכנס לפוסט לקרוא יותר פרטים














דוגמא שנייה מאטסי.

להציג אופציות לבחירה עבור הפריט (לדוגמא צבעים, דוגמאות וכו') – 

הוא שימוש נפוץ בטקסט על תמונה.


















מה דעתך להוסיף מידע נוסף?
למשל, הפריטים מגיעים עטופים ומוכנים להינתן כמתנה...



















או למשל, ניתן להחליף את הרצועות של הארנק...

באטסי "Bags Closet" ,מתוך החנות של גלית פז



















אם יש לך רעיונות נוספים לשילוב טקסט על תמונות, את מוזמנת להעלות את התמונות לעמוד של "קומפוזיציות" בפייסבוק.

המלצה 3# - לא ממש קשורה לפוסט הספציפי הזה אבל עדיין – המלצה חמה ביותר.
את יונית צוק – הבלוגריסטית, את מכירה? אם לא, אז את חייבת!!
יונית צוק נושמת וחולמת בלוגים. היא מאמינה בעוצמה של בלוגים ככלי שיווקי ומאמינה שבלוגינג צריך להיות מקצוע מוכר.

הזמנתי את יונית להרצות על בלוגים ככלי שיווקי עבור מעצבות ויוצרות והיא נענתה בשמחה. ההרצאה (המעלפת, אני בטוחה ;-)) תועבר בוובינר (הרצאה אינטרנטית) 

ביום שלישי ה-30 בספטמבר בשעה 21:00. 
מי שלא תוכל להגיע – תוכל לקבל את ההקלטה מספר ימים אח"כ למייל.
כל הפרטים וההרשמה – פה בלינק:

זהו להפעם, אם תרמתי לך – אשמח עם כל תגובה, הערה, הארה, שאלה ובקשה J

ביי בינתיים - גליה

אם את מרגישה שאת רוצה עזרה עם כל מה שקשור
בשיווק הפריטים שאת יוצרת,
את מוזמנת ליצור קשר לקביעת פגישת ייעוץ: 0544-820832


4 תגובות:

  1. מעניין מאוד!
    תודה גליה

    השבמחק
  2. מעניין מאוד, יש דרך פשוטה להוסיף מלל על תמונה? איזה משהו ידידותי למשתמש?:)

    השבמחק
  3. הי איריס,

    .www.picmonkey.com אני מאוד ממליצה על
    זו תוכנה לעיבוד תמונות - קלה וידידותית מאוד למשתמש...
    Edit את צריכה לבחור באופציה של .
    .ואז - הוספת טקסט

    בהצלחה :-)

    גליה

    השבמחק