יום ראשון, 8 במרץ 2015

טיפים לקראת מכירה בירידים


וואי וואי, כמה זמן לא כתבתי פה...
לא יפה מצידי ;-)
טוב, ככה זה כשעסוקים בדברים טובים (ואם את רוצה לדעת במה אני כ"כ עסוקה - שווה לשים לב לעמוד של "קומפזיציות" בפייסבוק בימים הקרובים ושרייני לעצמך את ה-20 באפריל...).

אז פסח מתקרב עלינו לטובה ואיתו כל הירידים, הבתים הפתוחים והמכירות הביתיות. מעצבות ויוצרות רבות עובדות במרץ על מלאים לקראת הירידים וההתרגשות באוויר.
אז לקראת הירידים האלה כמה טיפים. 

אבל קודם גילוי נאות - 9 הטיפים הראשונים שוכללו מתוך פוסט בבלוג של אטסי והשאר - מתנה ממני :-)
אז בואי נתחיל.
קחי דף ועט או הדפיסי את העמוד הזה יותר מאוחר ושמרי כצ'קליסט לקראת היום הגדול שלך...

טיפ 1# - כסף קטן
אז נכון שאפשר היום לסלוק בנייד די בקלות, אבל מספיק שיש תקלה בקשר לאתר חברת הסליקה או שאין לך קליטה או שנגמרה לך הסוללה ואין איפה לטעון - "הלך עליך" :-(
תמיד תמיד תמיד כדאי שיהיה עליך מזומן. ושטרות של 50 ש"ח ו-100 ש"ח זה לא מספיק. את צריכה שיהיו לך גם עשרות וחמישיות. ממש מבאס לאבד מכירה סתם כי אין לך עודף... (Been there, Done that בעצמי כמו שאומרים :-( ).

טיפ 2# - ציפיות ריאליות
מצד אחד - ירידים זה מרגש ולקראת חגים בכלל, כשצפויה תנועה גדולה של אנשים. מצד שני - אולי זו הפעם הראשונה שלך ביריד הספציפי ואת לא יודעת למה לצפות. מומלץ לבוא עם ציפיות ריאליות... מקסימום - תופתעי לטובה. כי אם ההפתעה תהיה "לרעה" זה יכול להשפיע עליך גם שבועות אחרי היריד ובכלל... במקרים קיצוניים אולי אפילו תשקלי לרדת מכל הסיפור... וחבל...

טיפ 3# - שרייני לעצמך מספיק זמן בתחילת האירוע
בררי היטב מה צפוי לך ביום האירוע כדי שתוכלי להיערך מבחינת הזמן מבעוד מועד. אם למשל את אמורה להירשם אצל מישהו לפני שאת יכולה להתחיל לפרוק ולארגן את השולחן שלך - כדאי שתדעי על זה כדי שתוכלי לקחת את זה בחשבון בחישוב הזמן...

טיפ 4# - מגוון רחב של מלאי
הכוונה במגוון רחב הוא לא להתפזר על כל קשת האפשרויות הקיימת בתחום שלך, אבל לפחות לייצר מלאי של מוצרים עם רמות מחירים שונות (בפרט לקראת החגים). ללקוחות שונים יש תקציבים שונים וככל שהמגוון שלך יהיה רחב יותר - מה טוב. אופציה נוספת למשל היא לעשות מארזים של מספר מוצרים כדי להקל על הבחירה של הלקוח/ה, כדי שסך המכירה יהיה גבוה יותר וכדי שלא תצטרכי להתעכב על אריזה למתנה...

טיפ 5# - מתגי את הדוכן שלך
ירידים (לעומת מכירה באינטרנט למשל) זו הזדמנות נהדרת להעצים את חווית הלקוח סביב המותג שלך. ממש להעביר לו מסרים הקשורים בזהות המותג שלך - 360 מעלות. החל מהצבעוניות של הדוכן, השילוט, הקישוטים, עיצוב התצוגה, תגי המחיר, האופן שבו את לבושה ומתנהגת, המוזיקה והריח (אם רלבנטי), התנסות אישית / מדידה וכו' וכו'... אין סוף לדימיון :-)

טיפ 6# - חשבי מראש על הנחות
הנחה ברכישה מעל סכום מסוים... הנחה ברכישה בכמות מסוימת - מה שנכון לך...
בבלוג של אטסי הציעה הכותבת לא לרשום את מדיניות הההנחות על השילוט, אלא תוך כדי שיחה עם הלקוחות להציע להם את ההנחה לפי ההקשר.
עוד אופציה - להוסיף סלסלה / ארגז וכו' עם פריטים במבצע חיסול (כדי להיפטר ממלאי שיושב אצלך ומבאס אותך, אם יש כזה...)


בשנת 2013, כשחזרנו לארץ מרילוקיישן במזרח אירופה, עדיין עיצבתי ויצרתי תכשיטים.
התמונה העליונה לקוחה מתוך מכירה ביתית שעשיתי עם חברה בביתה.
התמונה התחתונה לקוחה מתוך "בתים פתוחים" בתל מונד.
ממש נוסטלגיה בשבילי :-)


טיפ 7# - הרגישי נוח למכור את עצמך
כמו שציינתי, הטיפ הזה במקור מגיע מהבלוג של אטסי. זה נושא "רגיש" אצל מעצבות ויוצרות. אני מכירה את הרגישות מקרוב ואשמח להתיחס לנושא בהזדמנות קרובה...

טיפ 8# - תני לקונים משהו אקסטרה
זה יכול להיות התאמה אישית של המוצר במקום. זה יכול להיות פריט קטן נוסף. זה יכול להיות כרטיס ברכה שיצורף למתנה. זה יכול להיות המון דברים.... כולנו אוהבים צ'ופרים :-)

טיפ 9# - כל מתעניין הוא לקוח פוטנציאלי
יש מתעניינים שאת חושבת שיקנו בטוח - שלא קונים. יש כאלה שנראים פחות מעוניינים אבל תוך כדי שיחה "מתבשלים" וקונים. זו הזדמנות מצויינת לקיים שיחה עם הלקוחות וללמוד מהם לגבי המוצרים שלך (מה שבלתי אפשרי לעשות עם מתעניינים / עוברים ושבים במכירה באינטרנט למשל...).

טיפ 10# - אביזרים נוספים
אל תשכחי מגוון אביזרים נוספים שאולי תצטרכי: מראה, מכשירים כדי לעשות שינויים קלים במוצר הנרכש, אריזות, כרטיסי ביקור, משהו לאכול ולשתות למהלך היום, כסף קטן (כבר אמרנו), מטען לנייד... בטוח יש עוד - את מוזמנת להוסיף בתגובות לפוסט רעיונות משלך...

טיפ 11# - דווחי תוך כדי תנועה
יש לך עמוד בפייסבוק? חשבון באינסטגרם? אל תשכחי לדווח תוך כדי היריד.... אנשים זוכרים להגיע ואז שוכחים ואז נזכרים שוב כי הזכרת להם... אם את עושה את זה במידה (2-3 פוסטים ליום ביום האירוע) - זה ממש לא מנג'ס אם את משתפת מהלב!!!

טיפ 12# - איספי כתובות מייל מלקוחות מתעניינים וקונים
לטיפ הזה שהוא סופר סופר סופר חשוב בעיניי - הקדשתי פוסט שלם בבלוג. אפשר לקרוא אותו פה: http://compozitsiot.blogspot.co.il/2013_03_01_archive.html


אז - Happy Sales ואל תשכחי ליהנות!!
בשביל זה אנחנו כאן בסופו של דבר, לא? :-)

נשתמע ממש בקרוב שוב - גליה

נ.ב. #1 - מזכירה לך לשריין את ה-20 באפריל...
נ.ב. #2 - הלינק לפוסט בבלוג של אטסי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה