יום ראשון, 10 במאי 2015

ה"למה" הגדול שלך

ב-20 באפריל קיימתי סדנת שיווק למעצבות ויוצרות.
את הסדנא התחלתי בלשאול את הנוכחות באולם – מהו החלום הגדול שלהן? איפה היו רוצות לראות את עצמן בעוד חצי שנה? בעוד שנה מהיום? בעוד שנתיים וחמש? כשיש יעד ויש כיוון ברור, בהיר ומדויק – קל יותר למצוא לשם את הדרך...
כדי להצליח לדמיין ולראות את המקום הזה – סגרנו כולנו עיניים ושקענו למספר דקות למקום הזה שבו היינו רוצות להיות.






השאלה המשלימה את שאלת החלום הגדול היא שאלת ה"למה" הגדול. למה את עושה את מה שאת עושה? ותיכף אפרט למה השאלה הזו כ"כ חשובה...

התשובה ה"פשוטה" שאני בד"כ מקבלת היא – כי זה מה שאני הכי אוהבת לעשות... כי זה מה שאני טובה בו... כי זה מה שנמשכתי לעשות כל חיי...
כשאני מלווה מעצבות אני לרוב מתעקשת להמשיך ולהעמיק בשאלה הזו ולראות מה "עולה". למשל, אחת הנוכחות בקורס "שיווק באינטרנט למעצבות" של מט"י רעננה בו הרציתי, סיפרה שהיא מעצבת פריטים לילדות שמעולם לא היו לה בתור ילדה ומאחר והיא אמא רק לבנים – זו הגשמה של פנטזיה עבורה.

למה חשוב לנו ה"למה"?
1.      כי זה מה שיגרום לנו לקום כל בוקר ולעשות גם את הדברים שאנחנו פחות אוהבות לעשות. וזה נכון שאני טוענת שאפשר לעשות הרבה יותר בכיף עם שיווק נכון, אבל תמיד יהיו כמה משימות קטנות ומעצבנות שלא בא לנו עליהן. ותמיד יצוץ מחסום שנצטרך ללמוד להתמודד איתו / להסיר. ואם ה"למה" שלנו לא מספיק ברור לנו – כל קושי קטן יגרום לנו להאט, להתלבט, להסס ואולי אפילו לעצור.
2.      כשה"למה" שלנו מגיע ממקום אישי ואמיתי הוא בהחלט יכול להיות מדבק. הוא יכול להפוך להיות חלק מהשיווק שלנו. הוא יכול לעזור לנו לסחוף לקוחות ולמשוך אותם אלינו. הוא יכול לעזור לנו למצוא אנשים נוספים שיש להם "למה" דומה – בין אם הם לקוחות או שותפים לעשייה.
3.      כשיש "למה" גדול – מעיין הרעיונות, היצירה והיצירתיות לא יפסיק לנבוע כך שכל חשש מהעתקות למשל, יפסיק להיות רלבנטי מה שיאפשר לך להיות חופשייה ליצור.

ומה אם אין "למה" גדול? מה זה אומר?
אם אין אז אין.
זה לא אומר כלום!
זה לא אומר שלא תוכלי להתגבר על מחסומים ומשימות מעצבנות.
זה לא אומר שלא תוכלי לשווק באהבה.
זה לא אומר שמעיין הרעיונות שלך יתייבש יום אחד חלילה...
אני רק אומרת שאם יש "למה" גדול – זה בהחלט יכול לעזור...

איך תדייקי את ה"למה" שלך?
פשוט תשאלי את עצמך, למה את עושה את מה שאת עושה? ומשם – את מוזמנת להמשיך לשאול את עצמך – אז למה דווקא את זה? למה דווקא תכשיטים או שמיכות לתינוקות או כלי קרמיקה? ואז תמשיכי לשאול את עצמך – כן, אבל למה דווקא את התכשיטים / שמיכות / כלים האלה ולא אחרים? למה בחרת בסגנון הזה? בשיטת ייצור הזו? בצבעים האלה? וכו' וכו'.
כשאת מוצאת את ה"למה" שלך – אשמח מאוד אם תכתבי לי מה מצאת J את יכולה לכתוב פה בתגובות או לשלוח לי למייל: compozitsiot@gmail.com.




בהזדמנות זו אני שמחה לספר לך שאני פותחת קבוצה של מעצבות ויוצרות שאותן אני הולכת ללוות במשך החצי שנה הקרובה באופן צמוד. זו קבוצה של נשים שיש להן חלום גדול וגם "למה" גדול והן רוצות לעשות צעד משמעותי לעבר המימוש וההגשמה של שניהם. כמו שכתבתי בתחילת הפוסט – יש להן כיוון רק שלא תמיד הדרך לשם כל כך ברורה ועל זה נעבוד ביחד.
בקבוצה ישתתפו 10 מעצבות ויוצרות ונכון לכרגע שבעה מקומות נתפסו באופן ודאי ויש גם כמה מתלבטות... אם את רוצה לשמוע פרטים נוספים – את מוזמנת להשאיר פרטים פה בטופס, ואהיה איתך בקשר בימים הקרובים.
http://compozitsiot.ravpage.co.il/Program
בינתיים – שיהיה לך שבוע טוב ומקווה שהפוסט תרם לך J
גליה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה