יום שני, 16 בנובמבר 2015

מיקוד עיסקי

מיקוד בעסק - שלב ראשוני וקריטי להצלחה

השאלה הראשונה שאני שואלת לקוחות היא "ספרי לי, במה את עוסקת?"
כשהלקוחה נמצאת בעסק שנתיים או פחות וכשהתשובה כוללת בתוכה את המילים "גם וגם" - לא תמיד, אבל לעיתים קרובות, אני יודעת שהלקוחה לא מצליחה כמו שהייתה רוצה...
כשמעצבת / יוצרת אומרת לי (ורק לשם הדוגמא):
אני גם עושה סדנאות וגם סורגת בעצמי שטיחים....
או
אני גם מעצבת כריות וגם צעיפים...
או
אני גם מעצבת תכשיטים מקריסטלים וגם מגולדפילד...
או
אני גם מתעסקת בהום סטיילינג וגם מעבירה סדנאות...
אז אני מנחשת שהלקוחה התחילה לשווק משהו - וכשלא הגיעו מספיק לקוחות, היא (בד"כ) לא המשיכה לחקור ולדייק את השיווק אלא מיד פנתה לשווק מוצרים נוספים אחרים שהיא מרגישה שקל לה יחסית לשווק וכל זה - כדי שישלימו לה את ההכנסה.
בשנים הראשונות של העסק - חשוב להתמקד!!
למה? כי אחרת האנרגיה שלך מתפזרת.
כשהאנרגיה מתפזרת לא נוצרת מספיק "מסה קריטית" בשביל לייצר את ההכנסה שאת רוצה ממקור אחד. זה קצת מן מעגל קסמים שכזה. את לא נותנת לתחום מסוים מספיק תשומת לב, אנרגיה וזמן - אז אין מספיק הכנסות.
אין מספיק הכנסות - את פונה לתחום נוסף, וחוזר חלילה.
אז מה עושים?
קודם כל - בוחרים איפה רוצים להתחילאני יודעת מה את רוצה להגיד לי - 
"אני רוצה להמשיך ליצור גם וגם". בסדר, הכל בסדר - את תמיד יכולה ליצור גם וגם :-) 
אבל כדי להצליח לשווק ולמכור - את רוצה לבחור מאיפה את מתחילה!
תאמיני לי, אני יודעת כמה ההחלטה הזו קשה!! הייתי שם לא פעם אחת בעצמי - 
ואני יכולה לומר לך בבטחון - שרק ככה זה יכול לעבוד, בדיוק בגלל מה שהסברתי שתי פסקאות למעלה.
אחרי שבחרת -
את רוצה לשווק וכל הזמן לדייק את העשייה השיווקית שלך.
ולא, אני לא מתכוונת לדייק את הקהל שאת מטרגטת בקמפיין בפייסבוק (שהרי זה רק חלק קטן מכל השיווק שלך). אני מתכוונת - לדייק את מכלול העשייה השיווקית שלך.
איך עושים את זה?
מתחילים בלהבין מה זה שיווק באמת.
לפייסבוק, למשל, מתייחסים (בטעות) לעיתים קרובות בראייה צרה של פרסום. אבל פייסבוק זה לא רק פרסום, ושיווק זה לא רק פייסבוק
 (וכנ"ל אינסטגרם, פינטרסט ושות'). יש עוד לפחות 10 מרכיבים בבניית קונספט שיווקי שצריך לדייק כל הזמן.
איפה לומדים את זה?
כל אחת בוחרת את הדרך המתאימה לה.
יש כאלה שיעדיפו הדרכות באינטרנט, יש שייקנו מדריכים כתובים
ויש שיחפשו ליווי מקצועי כי ביחד הרבה יותר קל לעשות את כל הדרך מאשר לבד :-)

אני מציעה ליווי אישי מקצועי המשלב שיווק עם ה-"אני" שלך.
בלי נוסחאות ריקות ובלי כלים שאי אפשר ליישם בבית.
לפרטים כתבי כאן compozitsiot.info@gmail.com ונחזור אליך בהקדם.


בהצלחה :-)
גליה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה