לפני
כשבוע קפצתי ליריד "טוב ויפה" של קרן שביט כדי לשמוע הרצאה של עדי יופה,
טרנדולוגית, חוקרת ו"חוזת" טרנדים. ההרצאה שלה זרקה אותי כמעט 12 שנים
אחורה לתקופה שבה עסקתי בייעוץ שיווקי לחברות מובילות במשק הישראלי וביני לביני
חשבתי איך אפשר להנגיש את העקרונות שבהם משתמשות החברות הגדולות – לבעלות עסקים
קטנים בכלל ולמעצבות ויוצרות בפרט.
הנה
כמה רעיונות ואם יש לך נוספים – את מוזמנת לכתוב לי.
אבל קודם כל...
למה חשוב לעקוב אחרי טרנדים?
למה חשוב לעקוב אחרי טרנדים?
ת'כלס,
התשובה ממש פשוטה.
אם לקוחות היו מגיעים אליך באופן שוטף במקום שאת תחפשי את הלקוחות – החיים שלך היו הרבה יותר קלים, מסכימה? ;-)
אם לקוחות היו מגיעים אליך באופן שוטף במקום שאת תחפשי את הלקוחות – החיים שלך היו הרבה יותר קלים, מסכימה? ;-)
ולכן,
במקרים בהם זה רלבנטי, אני ממליצה לשלב בחנות האינטרנטית פריטים שתואמים את המגמות
של השוק.
כשגילי
שילבה בחנות שלה עגילים מסוג Ear Jacket, שהיו לפני שנה מאוד
טרנדיים, המכירות שלה פשוט זינקו!!
תוך זמן מאוד קצר (מספר חודשים בודדים) היא כבר
הגיעה למאה מכירות באטסי. כל זה פשוט כתוצאה מכך שהעגילים שלה הופיעו בעמודים
הראשונים של צמד מילות חיפוש שהיו מאוד מאוד פופולאריות, ברמה יומיומית!
5 דרכים לעקוב אחרי הטרנדים בתחום שלך
1. הניוזלטרים
של אטסי (במקום הראשון מסיבה טובה!!). בניוזלטרים שאטסי שולחים ללקוחות (כמו
הניוזלטר שנקרא Etsy Finds) תמיד אפשר למצוא מה הולך כרגע (בחודש הקרוב) ומה
יהיה טרנדי בעונה הקרובה. זה יכול לעזור לך לפתח מוצרים חדשים (שמתאימים
לקולקציה שלך) או לכל הפחות – לדייק תגיות ומילות מפתח לכותרות.
חשוב
לשים לב במידה ויש קטגוריות מוצרים שחוזרות על עצמן בניוזלטרים לאורך תקופה – זה
רק מחזק את הניחוש שלך שזהו טרנד שהוא כאן כדי להישאר ושווה להשקיע...
2. הבלוג
של אטסי – אם תעשי חיפוש על Trends בבלוג של אטסי – תוכלי למצוא סקירות על
מגמות בתחומים שונים לתקופות שונות – בתחום הבית, האופנה ועוד.
ממליצה
לעקוב אחרי הבלוג של אטסי גם אם את לא מוכרת עדיין באטסי.
3. גוגל
– חיפוש היום של מילות חיפוש כגון Jewelry trends
summer 2017, Fashion
trends autumn winter 2017
יכול לעזור לך לתכנן את הקולקציה לשנה הבאה... (שימי לב שזה הולך
סתיו-חורף ואביב-קיץ....).
את יכולה, כמובן, להעזר גם בגוגל Adwords או בכלים אחרים מתחום ה-SEO (Marmalead למשל) כדי לבדוק פופולאריות של חיפושים ומשם לגזור את המוצרים שאת רוצה לעצב וליצור.
את יכולה, כמובן, להעזר גם בגוגל Adwords או בכלים אחרים מתחום ה-SEO (Marmalead למשל) כדי לבדוק פופולאריות של חיפושים ומשם לגזור את המוצרים שאת רוצה לעצב וליצור.
4. אני
מודה שלא התעמקתי במה בדיוק הם עוסקים, אני רק יודעת שבאתר של Pantone אפשר למצוא את הצבעים
שהולכים להיות טרנדיים בעונה הקרובה. פשוט חפשי בגוגל: Pantone
color trend for summer 2016. את הצבעים שעומדים להיות אופנתיים תוכלי לשלב במוצרים כמובן, וגם
בתגיות ובכותרות.
5. באתר
של Craftcount תוכלי למצוא את החנויות המוכרות ביותר באטסי – לפי קטגוריה. הצצה
ב-Sales של החנויות בראש הרשימה, יכולה לספק לך מידע מרתק לגבי הפריטים
הנמכרים ביותר בתקופה האחרונה...
ומה לגבי ישראל?
אני
רוצה להניח שלמצוא את המגמות בארץ – יותר קל לך. מעקב אחרי מגזינים אמור לספק את
הסחורה – בין אם זה לאישה / את / בניין ודיור / נישה / שמנת וכו' ובין אם זה The
Marker שמידי
פעם מסקרים מגמות בינלאומיות בתחומים המשיקים לתחום העיצוב.
ולעיתים
קרובות – מה שהיה טרנדי בחו"ל בשנה שעברה או לפני שנתיים – מגיע גם לישראל
בעיכוב קל... עוד סיבה לעקוב אחרי הטרנדים באטסי... J
למתקדמים
בתחומים
מסוימים שווה לעקוב אחרי מגמות צרכניות במובן הרחב יותר מפני שמגמות
אלה עשויות להשפיע על הקטגוריה בה את פעילה. למשל, חשבת פעם לחפש סבון טבעוני? אז
מסתבר שבאטסי יש כ-15,770 פריטים שמוגדרים כך... טבעונות היא אחת מהמגמות הבולטות
בשנים האחרונות – בארץ ובעולם. מגמה שאי אפשר להתעלם ממנה...
לסיכום,
כדי
להכניס יותר קונים לחנות שלך – מומלץ לשלב בין הפריטים, מוצרים טרנדיים או עם
מרכיבים טרנדיים. חשוב שהשילוב יהיה טבעי ולא ירגיש מלאכותי / מתאמץ / לא שייך.
מקורות
מידע טובים למציאת המגמות – הניוזלטרים של אטסי (במקום הראשון מבחינתי לכל מי
שמוכרת באטסי), הבלוג של אטסי, גוגל כמובן וציינתי גם את Pantone ו-Craftcount שהם יותר נקודתיים...
אשמח
לשמוע ממך מה לקחת מהפוסט הזה ואם יש לך רעיונות נוספים לגבי מקורות מידע על מגמות
בתחום העיצוב והאופנה – אשמח אם תשתפי פה בתגובות, מתחת לפוסט.
ביי
בינתיים - גליה
גליה זו גליה אין מה לדבר. יודעת תמיד מה חסר ו....הנה זה נמצא. תודה על מה שאת ומי שאת ועל המידע שאת חולקת עימנו
השבמחקתודה רבה חדוה על הפרגון והעידוד... :-)
מחק