יום שבת, 26 במרץ 2016

טיפים ליצירת תנועה לחנות, ארוע מכירה, יריד, מכירה ביתית, בתים פתוחים ועוד...

איך תביאי אליך יותר תנועה ביריד / מכירה ביתית /
ארוע קהילתי כגון "בתים פתוחים" (או בקיצור
"ארוע מכירה") הבא בו את משתתפת?

כל השתתפות בארוע מכירה מורכבת מ-6 שלבים:
שלב 1# – איתור הארוע המתאים למוצרים שלך / למותג שלך (ערוץ מכירה)
שלב 2# – הכנת הפריטים לקראת ארוע המכירה (ייצור) והכנת החומרים השיווקיים הנלווים (כולל מיתוג, קידום מכירות)
שלב 3# – חשיפת ארוע המכירה (בעיקר פרסום ובעזרת קידום מכירות)
שלב 4# – השתתפות בארוע המכירה
שלב 5# – תחקור ארוע המכירה והפקת לקחים
שלב 6# – מינוף ארוע המכירה להמשך הגדלת המכירות והעסק

בפוסט של היום אני רוצה לתת לך 3 טיפים חשובים דווקא לשלב 3# -
שלב הפרסום.
אני יודעת ששלב 2# הוא השלב שאת הכי הכי נהנית ממנו. אני גם מכירה מקרוב את "אולי אני אכין רק עוד פריט אחד? שיהיה..." (ועוד אחד... ורק עוד אחד... ורק עוד אחרון ודי... J) וגם "אולי אכין רק עוד כמה מהסגנון ההוא, אולי דווקא את זה ירצו לקנות?..."
ואת מגיעה לארוע על ארבע בקושי נושמת ובכלל לא הספקת לפרסם את ארוע המכירה ואולי יש מבקרים – אבל הם לאו דווקא באים במיוחד אליך...
ולכן, אם את משתתפת בארועי מכירה בשבועיים שלושה הקרובים (אחרי פורים, אוטוטו פסח) – עצרי לרגע. האם את באמת צריכה לייצר עוד פריטים או שיש לך כבר מלאי מכובד? ומה עשית כדי להביא אליך עוד תנועה לארוע המכירה הקרוב?


טיפ 1# - הזמיני קהל שכבר קנה ממך, להגיע לארוע המכירה הקרוב
התקציב שצריך להשקיע בלקוחה חדשה הוא פי 5 (או 7 או 10, תלוי את מי שואלים) מאשר התקציב שצריך להשקיע בלקוחה שכבר קנתה ממך. זה לא קלישאה – זה הוכח מספרית! וזה גם די הגיוני. לקוחה שכבר קנתה ממך – מכירה אותך, יודעת למה לצפות, הקנייה ממך מלווה בפחות "סיכונים" ויש סיכוי יותר מסביר שאם הייתה מרוצה מהקנייה הקודמת – היא תחזור אליך שוב ושוב ושוב. לקוחות עבר הם ערוץ מכירה נוסף שאת חייבת להתייחס אליו באסטרטגיה שלך!!

אז יש לך רשימות מיילים של לקוחות עבר, אבל אם לא תספרי שאת מקיימת ארוע מכירה – איך הן ידעו? J

היעזרי ברשימת המיילים כדי לשלוח מייל ישירות ללקוחות עבר או כדי ליצור קהל יעד עבור קמפיין בפייסבוק (לא מרחיבה כרגע לגבי יצירת קהל יעד בפייסבוק, זה נושא שלם בפני עצמו. אם מעניין אותך להבין קצת יותר לעומק, את מוזמנת לכתוב לי ל: compozitsiot@gmail.com).

ואם אין לך עדיין רשימת מיילים של לקוחות שכבר קנו ממך בעבר? זה בדיוק הזמן לעצור רגע ולתכנן איך את אוספת מיילים מלקוחות וממתעניינות בפריטים שלך, כבר בארוע המכירה הקרוב...

הדוכן המרהיב של הדס חזנובסקי
HZK
בפופ-אפ בעזריאלי


טיפ 2# - פזרי פליירים באזור של ארוע המכירה
אם ארוע המכירה יתקיים בתוך שכונת מגורים, פזרי פליירים בתיבות הדואר ועל לוחות המודעות בשכונה (ימים בודדים לפני הארוע). אני יודעת, פרסום קצת מיושן, בשיטות של פעם, אבל יש לא מעט אנשים שמעדיפים קרוב ונוח מאשר לנסוע רחוק במיוחד בתקופה כזו עמוסת משימות. שלא לדבר על כך שעדיין יש אנשים שלא נמצאים 24/7 בפייסבוק...

ועוד משהו. אם תוסיפי בפלייר הטבה משמעותית – אז יש סיכוי לא רע בכלל, שתזכי בעוד כמה מכירות ובקהל חדש.

שימי לב, לא סתם הדגשתי את המילים "הטבה משמעותית".
מפני שמי שגם ככה מתכננת לבוא לארוע המכירה – תבוא עם או בלי ההטבה.

ומי שלא תכננה להגיע – עשויה לשנות את דעתה בזכות ההטבה. אבל ההטבה צריכה להיות כזו שתזיז את הלקוחה מהכוונה הראשונית שלה – ללכת למקום אחר / לקנות משהו אחר / לא לקנות בכלל...


טיפ 3# - פזרי פליירים ביום הארוע - בארוע
את אותם פליירים שפיזרת בתיבות הדואר / לוחות מודעות באיזור שבו יתקיים ארוע המכירה – אני ממליצה לך לחלק שוב במהלך הארוע (יריד, ארוע קהילתי כגון "בתים פתוחים"). ויש לכך כמה סיבות:
1.      מי שכבר נחשפה לפלייר / לפרסום שלך – זו תהיה עבורה חשיפה שנייה. מעטות הלקוחות שקונות אחרי חשיפה ראשונה ובודדת. בכך שאת נותנת ביד שוב את אותו הפלייר – יצרת חשיפה שנייה וכתוצאה מכך הגדלת את הסיכוי שלפחות יבואו לראות את הדוכן שלך... (ואם גם עשית מהלך בפייסבוק, אז יכול להיות אפילו שזו תהיה חשיפה שלישית ויותר, כלומר, תזכורת ללקוחה, שאולי שכחה, שגם אצלך היא רוצה לבקר...)
2.      הקהל כבר נמצא בארוע – ללקוחה שכבר נמצאת בארוע המכירה זה הרבה פחות מאמץ להגיע לעוד דוכן / בית מאשר המאמץ שהשקיעה בלהגיע לארוע המכירה, מלכתחילה... ואם יש לך הטבה משמעותית להציע (כי יישמת את טיפ 2#) היא בהחלט יכולה להיות אטרקטיבית לחלק מהקהל ולהגדיל לך את המכירות...
3.      אם ארוע המכירה הוא מסוג מכירה ביתית / ארוע קהילתי – בקשי ממישהי/ו לחלק את הפליירים באיזור המכירה – בכניסה לבניין, ברחוב מול הבניין, ליד הסופר / מרכז מסחרי השכונתי... מבטיחה לך שיגיעו לקוחות שאם לא היו מקבלות את הפליירים – לא היו מגיעות למכירה כלל...

וכמובן, לא לשכוח את ה"טריביאלי" – פרסום אורגני וממומן בפייסבוק (אורגני = בדף העסקי ובפרופיל האישי – ללא תשלום; פרסום ממומן בפייסבוק = בתשלום).


זיכרי, קצת ועוד קצת ועוד קצת זה הרבה.
קצת ועוד אחד / שניים / שלושה... – זה יותר מקצת.
חלומות גדולים מוגשמים בצעדים קטנים. צעד צעד...
J


אם יש לך שאלות – את מוזמנת להגיב פה מתחת לפוסט בלחיצה על "תגובות" או שתגללי עד לסוף עמוד זה ושם תמצאי את תגובות הפייסבוק. כך או כך - אשמח לענות לשאלות נוספות J


הטיפים עזרו לך למכור יותר? זה ממש ממש ישמח אותי אם תספרי לי על זה – כאן או במייל: compozitsiot@gmail.com

ביי בינתיים
ומכירות שמחות - גליה

2 תגובות:

  1. תודה גליה
    ממתינה לבלוגים שלך. עצותיך טובות תמיד ומוסיפות מימד לאלו שבטוחות שכבר יודעות הכל מנסיון אישי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הפידבק ושמחה שכך :-)
      מכירות מוצלחות!

      מחק